maandag 20 oktober 2014

Datejar / Pot vol dates

A few weeks ago I promised you a blog about part II of the wedding gift we gave my brother and his wife: a date jar.
Earlier I blogged about part I here.

Een paar weken geleden beloofde ik een blog over deel II van het cadeau dat we mijn broer en zijn vrouw gaven voor hun bruiloft: een pot vol dates.
Eerder schreef ik hier al een blog over deel I. 



I got the inspiration from The Green House and here she gives even more ideas to 'stick in a jar'.
The idea of a date jar is to write all kinds of dates on little notes and then put all the notes in a jar. Now and then you can pick a folded note for some inspiration for a date. In this case I made up all the dates for the newly weds but you can brainstorm with your lover as well of course.

De inspiratie komt van The Green House en hier geeft ze zelfs nog meer ideeen om 'in een pot te steken'.
Het idee van een pot vol dates is dat je allerlei soorten dates op kleine briefjes schrijft en ze vervolgens allemaal in een pot stopt. Zo nu en dan pak je er blind een briefje uit voor wat inspiratie voor een date. In dit geval bedacht ik alle dates voor het pas getrouwde stel, maar je kunt natuurlijk ook samen met je lief brainstormen. 





I choose to make three categories:
$$$ & needs planning
$$ & needs a little planning
$ & stay at home

Ik maakte drie categorieën:
€€€ & planning nodig
€€ & een beetje planning nodig
€ & thuisblijf dates


A few cards to explain the meaning of the three colors. 
Een paar kaartjes met uitleg waar de drie kleuren voor staan. 


I think it's a great gift if you want to give something 'to do' instead of something materialistic. Birthday, wedding anniversary, or perhaps the perfect gift for your lover at Valentines day?

Ik denk dat het een perfect cadeautje is als je iets wilt geven 'om te doen' in plaats van iets materieels. Voor een verjaardag, een trouwdag, (date) jubilieum, of misschien zelf het perfecte cadeau voor Valentijnsdag?


What date-idea would you put in the jar? 
Welk date-idee zou jij in de pot steken?

***Wil je ook zo'n pot maken en heb je inspiratie nodig voor de dates die je er in kunt stoppen? Laat een berichtje achter met je mailadres of stuur me een mailtje en dan stuur ik je een documentje toe met wat ideeen (alleen in het Nederlands helaas).***

6 opmerkingen:

  1. Origineel cadeau, lijkt me heel plezant voor een pas getrouwd koppel. :-)
    Groetjes
    Anneleen
    www.handgemaaktdatsmaakt.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ivm mijn gedicht: wat een eer!
    Doe maar hoor!
    Hoop dat ze aan het gedicht en mijn blog iets heeft...
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankjewel voor het idee! We hebben een pot vol dates in elkaar gestoken voor vrienden van ons die vorige maand in het huwelijksbootje zijn gestapt. Ik zal dit zeker nog eens cadeau doen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen! Hopelijk hebben ze er veel plezier van!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...