maandag 22 december 2014

2015.... een jaar van nieuwe inspiratie

Afgelopen weken ben ik gestart met een soort loopbaantraject. Dat werkt super inspirerend en helpt me enorm om scherp te krijgen waar ik nou écht blij van word in het leven, wie ik ben en waar ik naartoe ga. Veel vragen die ik mezelf al lange tijd niet (of nog nooit) gesteld had. Nadenken hierover geeft zo veel energie! Fijn om even de tijd te kunnen nemen om hier eens echt bij stil te staan. 


Na de training van afgelopen week vond ik het hoog tijd worden om een plek te creëren waar ik mijn ideeën, gedachten, beelden, dromen en fantasieën kon uitstallen. Dus kluste en 'borduurde' ik een nieuw memobord!

Het idee is simpel, ik kocht een grote plank mooi hout (112 cm x 61 cm). 
Boorde gaatjes in de plank volgens een zelfgekozen patroon.


Als je zelf aan de slag wilt gaan, neem dan een boortje dat niet al te dik is (dan zie je straks niets meer van de gaatjes als het elastiek er doorheen geregen is). 
Dan elastiek door alle gaatjes heen rijgen zodat er een patroon ontstaat. Ik vond dit echt een heerlijk klusje om te doen!


Nog een beetje verder rijgen (ik heb in totaal 15 meter elastiek geregen). Eigenlijk is dit gewoon borduren op hout!


En toen zag mijn memobord er uiteindelijk zo uit:





Past prima bij mijn knutselbureau! Alleen nog even ophangen!

  


Om het bord makkelijk op te kunnen hangen, draaide ik aan de achterkant links en rechts twee kleine schroefjes in het bord. Schroefjes verbonden door er een stuk ijzerdraad omheen te wikkelen. Op die manier heb ik straks genoeg aan één schroef in de muur en hangt het bord altijd recht. 


Het laatste klusje is het ophangen van het bord. Omdat de klopboormachine uitgeleend is, kon dat nog niet, maar ik kan je beloven, dat gebeurd vast voor 2015 begonnen is!


Voor wie het viert, fijne kerstdagen gewenst!

5 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...