zaterdag 27 december 2014

Wat een geluk!

Jaaaaa! SNEEUW! 
En we hadden helemaal geluk want we sliepen bij mijn schoonouders en die hebben een enorme tuin. Sneeuw genoeg dus voor een sneeuwpop! En wat plakte de sneeuw goed!



Samen met nichtje L. en mijn lief bouwden we deze prachtige sneeuwman! Na het passen van verschillende hoofddeksels koos mijn nichtje L. vol overtuiging voor deze hoed (een zwarte plantenpot). Ook gaf ze de sneeuwman nog een tak, een neus van een peen, ogen van appeltjes en een mond van beukennootjes. Het maakt hem helemaal af vind ik! 

Oja, en er was ook nog een klein broertje van de grote sneeuwman:


Ik vond het heerlijk vanochtend; buiten spelen in de sneeuw, sneeuwballen gooien, een sneeuwpop rollen, ijskoude en felrode handen omdat het met handschoenen toch niet zo goed gaat. Ik vind sneeuw te gek en zo'n ochtend wil ik iedere week wel!

En voor wie niet van buitenspelen in de sneeuw houdt, dit filmpje brengt misschien toch iets van die magie van die witte wereld in huis....



Mijn kerstvakantie is in ieder geval al geslaagd. Hoe was het voor jullie om wakker te worden in een witte wereld? Of is de sneeuw aan je voorbijgetrokken?

4 opmerkingen:

  1. Wow, zoveel sneeuw lag er niet bij ons. Wel een beetje, dus de kinderen hebben ook fijn gespeeld. De Sneeuwman van Briggs is echt een prachtig boek/film!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he, heb hem pas een paar jaar geleden voor het eerst gezien. Die echte getekende tekenfilms blijven toch het allermooist vind ik.

      Verwijderen
  2. Leuk hoor dat jullie zo genoten hebben. Maar ik kan geen filmpje zien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmz.... raar? Misschien dat het lukt via de computer ipv ipad/telefoon? Anders is dit het linkje: https://www.youtube.com/watch?v=ZE9KpobX9J8

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...