maandag 19 januari 2015

Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet....

Rommelmarkten en tweedehands winkels, ik ben er gek op! Ik hou van de verrassende vondsten die je soms doet, maar het geeft me ook een fijn gevoel om iets een tweede leven te kunnen geven. 
Afgelopen maand kwam ik een paar keer thuis met een totaal overbodige aankoop, maar waar ik o zo gelukkig van werd. De laatste aanschaf voor slechts 75 cent. 
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet, en het is een.....


.....Periscoop! Wat een fantastische uitvinding is dat! Stiekem spieken vanachter de bank of om een hoekje loeren. Ik kan bijna niet wachten (al gaat dat toch snel nog zo'n 8 jaar duren vrees ik) voordat Joris begrijpt wat je allemaal met zo'n ding kunt. Maar geen probleem, tot die tijd test ik graag af en toe eens of hij nog werkt. Neighbors beware! ;)


Andere vondsten deze maand:
Een puzzel uit 1974 met een bijzonder mooie afbeelding.


Ik vind de tinten echt prachtig. Ook de gestileerde vogels en de vormgeving van de boom, ik kan er naar blijven kijken. 



En op de achterkant de namen van alle vogels. 


Meer dan 50(!) oude fotokaarten met de leden van ons koninklijk huis er op. Herken je onze koning?
Heb trouwens nog geen idee wat ik er mee ga doen (behalve mijn oma er af en toe een op sturen). Suggesties zijn welkom!


En als klapper op de vuurpijl werden we afgelopen week door P. en C. verrast met dit te gekke spel uit 1971 1959.


Check die kaartjes. Ja, ja, toen wisten ze nog wat écht ernstig was!


Onze woonkamer is de afgelopen maand dus weer flink opgevrolijkt met deze blije aankopen. 
Worden jullie ook blij van tweedehands spullen? Dat het oud is maar dat het nog steeds inspirerend werkt? Of dat je handen gaan kriebelen als je denkt aan hoe je het kunt opknappen? 

5 opmerkingen:

  1. Jeuj! Wat een leuke vondsten, ze zijn allemaal even leuk. Ik had het ook nooit gedacht dat ik het leuk zou vinden om de kringloop in te duiken. Ik kocht er laatst een glow in the dark speelgoed olifantje, voor 30 cent. Geen idee wat ik er mee moet of kan, maar werd er wel heel blij van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vind het allerleukste nog wel dat je je zo kunt laten verrassen door wat je tegen komt in de kringloop. Want wie had ooit gedacht dat je nog eens met een glimlach op je gezicht thuis zou komen met een glow in the dark olifant! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!! De puzzel is vooral erg leuk. Tweedehandse artikelen, kringloopwinkels en ik hebben wel een haat liefde verhouding. Heel lang vind ik niks en denk ik dit is niks voor mij en dan ineens vind ik weer wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lol. Great post. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook al zo'n mooie puzzel, net als in je laatste blogberichtje, wauw!!!
    En die periscoop, chique!!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...