zondag 22 maart 2015

Speelgoed om te sjouwen

Joris sjouwt graag. 
Met onze tafeltjes, met zware speelgoedauto's, met gieters, met (volle) emmers, met een zware kist vol noppers.... 
Elke keer komt hij weer met wat anders aangesjouwd, terwijl zijn hoofd langzaam rood aan loopt. 



Deze pittenzakjes stonden al op mijn to do lijstje voordat Joris überhaupt geboren was. Hoewel hij eigenlijk nog een beetje jong is om al echte spelletjes te doen met pittenzakjes besloot ik toch om er alvast wat voor hem te naaien.
Heeft hij wat te sjouwen. 

Eerst koos ik de stof voor 9 verschillende pittenzakjes. De zakjes heb ik 15 cm x 10 cm gemaakt, dus ik heb 18 lapjes van 17 cm x 12 cm geknipt.
Dit is trouwens ook een perfect naaiproject om restjes op te maken.

Voor de oplettende lezer: er is nog één stofje gewijzigd, zie jij welke?

Voor de achterkanten van de zakjes koos ik de primaire kleuren.


Daarna stikte ik de zakjes dicht en liet overal een keergat (cq vulgat) open.
Tip als je dit ook gaat doen: bedenk vooraf wat voor soort trechter je gebruikt (ik gebruikte een slagroomspuit) en hou daar rekening mee met de maat van je keergat.


Ik ben normaal gesproken niet zo van het bandwerk (meestal vind ik het verzinnen/puzzelen leuker dan het productiewerk), maar omdat dit zo lekker ging besloot ik er nog negen zakjes bij te naaien. Die kunnen dan mooi in de cadeautjesmand. 


Ik vulde alle zakjes met ongeveer 200 gram rijst. Oja, een afwasteiltje of emmer om de vallende rijst op te vangen is geen overbodige luxe.  


Als laatste stikte ik de keergaten dicht. Weten hoe ik er in actie uit zie? Nou, zo dus ongeveer:
(met dank aan Ruth voor de foto's)


En het eindresultaat!

 


Joris is er in ieder geval mee in zijn nopjes. Zakjes het loopkarretje in, loopkarretje uit, gooien, halen, brengen, stapelen....


Heb je geen idee wat je met pittenzakjes kunt doen en kun je wel wat inspiratie gebruiken? Juf Sanne en Juf Petra geven een flinke lijst met ideeën! Veel plezier!

2 opmerkingen:

  1. Hi Lieke, leuk zijn ze. Ik zag nu pas je bericht op mijn blog. Ik ben best geinteresseerd in een verkoop of ruil. Mail me maar, emailadres staat op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...