zaterdag 30 mei 2015

Er was eens een oude poppenbuggy

En die buggy stond al jaren in een schuur te verstoffen. 
De banden wat zwarter dan vijfentwintig jaar geleden, hier en daar een klein roestplekje en het zitje had de geest gegeven. 
Maar wat was er veel mee gespeeld!
De buggy dacht met weemoed terug aan de tijd dat de jongen en het meisje uren met hem rond reden. 
Poppen, knuffels en kinderen, hij had heel wat gedragen met zijn bandjes. 
Al die jaren stond de buggy te wachten tot hij opnieuw mocht rijden. 


En je raad het vast al. Die poppenbuggy, dat was vroeger de poppenwagen van mijn broer en mij. 
Op een zonnige dag in mei reed mijn moeder de buggy ineens naar buiten. 
Wat was hij nog stevig! En wat een leuke kleur! Ik wilde voor Joris ook graag een poppenwagen maar overal zijn alleen roze te vinden... (niet omdat Joris een jongen is, voor een meisje zou ik ook geen roze wagen gekocht hebben). Het zitje ontbrak, maar dat leek me geen probleem om opnieuw te naaien. Van mijn moeder mocht ik hem meenemen. Dus, buggy mee naar huis, een mooie lap IKEA stof uit mijn stoffenvoorraad, een avondje naaien en de buggy is klaar voor een tweede ronde!


Voor het zitje naaide ik een tuigje van een paar groene repen katoen met een buckle van een oud keycord (ja, zo'n zwart klik-ding heet blijkbaar een buckle). Het maakt de buggy wat realistischer én is goed voor de fijne motoriek!


Daarna tekende ik een patroontje en knipte ik de verschillende lappen stof.
Hier zie je alle stukken klaar liggen om aan elkaar gestikt te worden. Wat niet op de foto staat zijn de twee kleine stukjes elastiek die ik er tussen naaide om het zitje op zijn plek te houden.


Stikken met een extra stevige steek en daarna het hele pakketje keren.
Ik blijf het altijd een klein momentje spannend vinden of ik alles goed heb neergelegd!


Ja! In één keer goed!


Ook de achterkant klopt!


En zelfs het elastiekje wat het zitje op zijn plek houdt, zit precies op de goede plek.


Elmo test de buggy uit.


Zijn pluizige buikje laat zien hoe het tuigje zit.


Hoop dat de buggy hier een mooi tweede leven gaat krijgen. Joris heeft het zitje ondertussen ook getest dus aan de stevigheid zal het niet liggen!

Hebben jullie wel eens speelgoed uit je kindertijd een tweede leven gegeven?

1 opmerking:

  1. Nee, maar dit is chic gedaan!!!
    Ivm Wes: volgens de dame van de bij zijn de cd's van de dvd's ook heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...