woensdag 10 juni 2015

Slaap zacht

Buurman & Buurman krijgen een plakkerige boterham met honing tegen hun mond gedrukt omdat ze mee mogen eten van Joris. Mr Jummie draagt een luier en Ieniemienie wordt regelmatig in de poppenbuggy rondgereden. Als we in de auto zitten laat Joris Elmo mee naar buiten kijken, Konijn gaat op het potje en Pinguin kijkt mee televisie.

Iedereen mag mee doen en Joris laat ze allemaal nadoen wat hij ook doet.
Een slaapzakje leek me een fijne aanvulling om verder te spelen met zijn trouwe knuffelbeesten en poppen.


Voor de slaapzak heb ik me laten inspireren door verschillende ideeën/patronen. 
* Ik zag onder andere bij Liselot en op Pinterest slaapzakjes voorbij komen met een ronde onderkant en vond dat wel schattig. 
* Joris draagt een slaapzak (Knippie patroon uit 2013) waarbij de knopen los kunnen. Leek me lekker herkenbaar voor hem en een goede oefening voor de fijne motoriek. 
* De rits heb ik naar de zijkant verplaatst vanwege praktische redenen: ik had alleen maar korte ritsen in huis.

Dit was het resultaat na een avond werk


Ik twijfelde lang over de afmetingen omdat ik wilde dat er veel verschillende knuffels en poppen in zouden passen, maar de slaapzak moest ook weer niet te groot worden. 


Uiteindelijk koos ik voor de volgende afmetingen: van hals tot onderkant 42 cm, op het breedste punt (ter hoogte onderkant rits) 29 cm en op het smalste punt (bij armsgaten) 18,5 cm. 
Ben je geïnteresseerd in het patroon? Stuur me dan een mailtje. 



Benieuwd wat volgens jullie fijn poppen-speelgoed is op deze leeftijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...