zondag 13 september 2015

Een zomerse beestjes-romper

Katten brengen cadeautjes, maar ook Joris komt vol trots laten zien wat hij nu weer gevonden heeft in de tuin. Vol trots laat hij zien wat er tussen zijn vingers gevangen zit. Meestal een half geplette spin, een spartelende oorworm en soms een dode vlieg. En wat anders kun je zeggen dan "Oh, dat is een mooie ..... zet die maar lekker terug in de tuin". 
Ik vrees dat er een aardig beestjes kerkhof aan het ontstaan is. 

Dit stofje vond ik een half jaar geleden op de stoffenmarkt. Aan de kraam twijfelde ik wat het zou moeten worden, een sjaal voor mezelf, een lekker zomers (pyjama) broekje of een project voor Joris. 
Maar met al die beestjes uit de tuin was de keuze snel gemaakt: een romper voor Joris.


De boord recyclede ik van de boord van een oude trui van Ruth. Zo'n boord van een hoodie is precies breed genoeg voor drie stroken smalle boord. Jammer om weg te gooien!
De armsgaten stikte ik met rood garen, óp de boord. De rest van de boord stikte ik met wit garen aan de stof. Ik vind dat de boord dan mooier uitkomt. 



Het patroon tekende ik trouwens zelf aan de hand van een oude romper. Sinds ik mijn oude pyjamabroek na maakte, vind ik de tip van mellysews onmisbaar als het gaat om het na maken van een bestaand kledingstuk.



En dan is de romper bijna klaar.... Gaat toch het allerlaatste dingetje fout....
Het middelste drukkertje sloeg ik er verkeerd om in. De romper blijft toch wel dicht zitten, maar nu prikt er dus een pinnetje in Joris z'n billen als de romper dicht zit. Gelukkig zit er voorlopig nog wel een dikke luier tussen als hij rondscharrelt in de tuin ;)

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...